torsdag 26 april 2007

Rabarber

Var ute i min trädgård och fotade häromdagen. Den här bilden togs för 3 dagar sedan.
Idag tog jag den här bilden, det behövdes bara några dagars värme för att de skulle växa till sig. Snart kan vi äta årets första rabarberpaj. Det ska bli så gott!
Ett sånt här växthus vill jag ha i min trädgård. Finns på Willab Garden. Jag vill ha ett stort, så jag kan duka långbord och bjuda in släkt och vänner på grillfest. En varm sommarkväll vill jag sitta i mitt växthus med levande ljus och ett glas rött tillsammans med min man. Kanske jag odlar några gurkor och tomater också.

5 kommentarer:

Husbilsresan sa...

Mmmmm...rabarberpaj....jag har ett recept på världens godaste...ska dela med mej av det så småningom.
Ja det växthuset skulle man inte tacka nej till...häftigt!
Ha en skön fredag!Kram!

Stina sa...

Tänk, att det går så fort bara det kommer lite värme.

Mmmm, vi har också rabarber. Det finns ju så mycket gott att göra av dem. Kram Stina

Anonym sa...

Fantastiskt vad det växer! Åh så gott med rabarberpaj!..

Signes Vind sa...

Längtar också efter vårens första rabarberpaj! Det växer så det knakar i landet nu!

Poppins sa...

Drömmer också om ett växthus men det får inte plats í min lilla täppa. Suck...