lördag 16 juni 2007

Nu ska det bli vitt!

Oj oj! Nu var det längesen jag bloggade! Har så mycket annat att pyssla med nu och så ska man jobba också! Nu längtar jag till semestern... ska jobba 5 veckor till...sen ska jag va ledig i 4 veckor...alldeles för lite!
Hittade min gamla handdukshylla som jag inte har använt på flera år...nu ska den målas...vit ska den bli. Läser så många fina bloggar som handlar om inredning i vitt....nu har jag blivit smittad!!!
Vill också ha allt i vitt nu...jag börjar med denna hylla...sen ska jag måla mina köksstolar och vitrinskåpet( som jag målade grått i höstas) Sen fortsätter jag väl tills allt är vitt...hihi...vad fint det kommer att bli!
Måste ju sy och trycka en paradhandduk också. Resultatet ska ni snart få se.


Lupinerna blommar så vackert nu!


22 kommentarer:

Tussilago sa...

Nydelige lupiner!!!! Jeg har mange blå...og i år har jeg sådd noen fra en frøpakke hvor det skulle kunne komme både hvite, gule, røde...Så jeg er spent;)
Vi flytter inn i nytt hus nå om dagen...og da dukker det frem gamle, gjemt ting i flytteprosessen...Fra det gamle huset vi har renovert, men nå skal selge, dukket det opp flere slike hyller som den du skal male nå. Spennende å se hvordan din blir når den er malt hvit! God søndag;))

Ann-Sofi sa...

Hejsan!
Ja ut o fynda på loppisar! det bästa fynden gör man på loppisar där folk säljer sina saker själva, billigt är det oxå...
Måla på du jag har oxå blivit smittad allt ska vara vitt vitt vitt.... (: men det lät fint med gråa köksmöbler faktist.

Ha det!

Lotta sa...

Den kommer att bli perfekt som vit! Jag är också smittad av denna vita feber!

Kram Lotta

Anonym sa...

Jag ska skaffa rosa lupiner, har blåa just nu, men nu måste jag ha rosa känner jag. Dom är så fiina!

Hem & Harmoni Marie sa...

Samma här... också lite smittad av allt det vita :)
Men grått är också fint... du får gärna visa (kanske du redan har gjort) innan du målar om.
Ha en trevlig jobbvecka, snart är det helg igen :)

Husbilsresan sa...

Ja men....välkommen i klubben! Visst blir man smittad av allt vitt och vackert som finns på bloggarna.Jag köpte en paradhandukshylla på loppis och skulle måla vit.....den var röd....men det röda tränger igenom på vissa ställen, så att det blir rosa där....inte fint =( Jag vet inte om det nånsin kommer att täcka...annars hamnar hyllan på tippen och så får jag jaga en ny.
Lupiner är min favoritblomma, trots att den sprider sig som ogräs.
Ha en skön vecka!(Jag har tre veckor till semestern)
Kram!

Anonym sa...

Ja man ska ju ha nåt att göra - och det låter som att du gillar målarprojekt *S*

Anonym sa...

Vad kul att du är tillbaka. det är ju sådär ibland, att man inte hinner med-särskilt på sommaren då man vill vara ute mycket. Blir nog fint med vitt, kul att se då du blir klar! Kramar

Anonym sa...

Lupiner är såå vackra...
Jahaja, nu tror jag bestämt att jag får plocka ner min paradhanddukshylla och vitfärga den också *fniss*
Håller med dej, man blir som *smittad* av all vit inredning här i bloggsfären...men jag funderar ändå på om inte mina pinnstolar ska få bli sådär...engelskt varmröda *funderar*

Kram från ~mormor Eva~ som hade vägarna förbi...

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så härligt!! Jag ska också måla en sådan hylla snart!! Men sy och trycka tyget blir nog inte av, det blir till att hitta ngt loppistyg eller köpa färdigt... Men tänk va fint allt blir med lite färg!! Ser fram emot ditt reslutat sedan! Ja, Luppisar är undderbara, synd de håller sig så kort tid om man tar in dem.,... Ha en bra vecka!! Mari.

Stina sa...

Fin blombild. Hyllan blir super. Kram Stina

Lantliga ting sa...

Vilken fin blogg du har. Hyllan kommer bli jättefin som vit och vilken söt planteringsbänk du har gjort. Kram

hulukvarn sa...

Åh, jag målar också allt! börjar dock bli lite trött på det! Ha det gott! kram

Madicken sa...

Hej! Vad roligt med en namne! Men jag stavas med C. Hi hi!
Vad roligt med ännu en blogg att komma och hälsa på då och då! Välkommen tillbaka!

Anonym sa...

Ska bli spännande att se hur handdukshyllan blir i vitt & allt annat du planerar att måla i sommar :)

Anonym sa...

Då får jag komma hem till dig och kika snart! =)
Men ditt vitrinskåp som du har målat i grått är ju Jättesnyggt!!!! Sälj det till mig så kan du köpa ett nytt och måla det vitt.. ;o)

Kramis!

Christine sa...

Ja, till och med jag, som inte är så förtjust i vitt, håller på att byta ut allt här hemma till vitt!! Vad är det som pågår?;-)
Men det blir ljust och luftigt, lite som det ska vara på sommar´n....

Kram!

Anonym sa...

Oj har du också fått den där "vita hem" bacillen :=) Ja vi drabbas av olika virus bevisligen.....själv har jag fått ett elakt virus som heter "fotosjukan" Den yttrar sig i att man kryper omkring bland blommor och blad med ändan i vädret och man kan lätt anses som lite "konstig" av förbipasserande :=) Ha en skön midsommar! Kram

Anonym sa...

Jaa, du ..man kan inte få nog av vitt!.. :) Är nyfiken på vad du ska trycka för mönster på tyget till yanddukshyllan.. Åh, vilken fin bild på lupinerna! :)

Anonym sa...

Hmmm....handdukshyllan ska det ju stå..*fniss*

Marie sa...

Trevlig midsommar!
Kram Marie

elin1976 sa...

Ønsker deg en fantastisk midtsommer aften.
Masse klemmer fra Elin:O)