måndag 19 november 2007

Mera pyssel!

Hej på er ..hoppas ni har haft en bra helg! Själv har jag pysslat nästan hela helgen. Måste ju bli klar med alla saker jag ska ha med på julmarknaden. Jag har varit på loppis också...hittade den här ljusstaken...inte så fin just nu...men när jag är klar med den så tror jag nog att den blir fin! Har sett några bloggare som har fixat till liknande ljusstakar och jag tycker dom blev så fina...så när jag såg den på loppisen då blev jag så himla glad!
Hittade även en gammal notbok...måste ju testa att göra strutar!
Måsta göra många! Visst är dom väl söta?
Gjorde klart mina änglar...man är ju inte klok...jag ritar etiketterna, klipper ut dom och handskriver varenda en...skulle behöva färdiga. Jag gjorde över 60 st igår....srivkraaamp...fniss!
Åsså en söt liten julegris att hänga i granen!
Nu ska jag åka och jobba...ha en bra dag!
Kramen!

21 kommentarer:

Stina sa...

Vad sött! Du kan du. Kramis

Jennys Vita Villervalla sa...

Såå fint pyssel du gjort!!
Och jag lovar... den där ljusstaken blir kanonsnygg när du målat den vit!
Ha en bra vecka!
kram
Jenny

Åsas Kammare sa...

Härliga strutar och grisen + ängeln är så fina.
Dina handgjorda etiketter är så läckra så det var nog värt den där skrivkrampen!

Ha det gott.

Poppins sa...

Jag har en likadan ljusstake och har också funderat på att måla den eftersom jag sett andra göra det med bra resultat. Men jag drar mig lite för det eftersom den har gått i familjen - fast, den gör ju ingen glad när den bara står i en låda på vinden.
Strutarna var jättefina!
kramar

Evelinas hus sa...

Vilka söta saker du gör.
Ljusstaken ser ut att vara ett fynd.
Kram Caroline

Marie sa...

Vet du vad jag har fyndat på loppis idag, en nästan precis likadan ljusstake, hihi. Har också blivit inspirerad av andra bloggare, så nu är det bara att ta fram målarpenseln. Dina strutar är ljuvliga och vilket jobb du har lagt ner på dina fina etiketter.

Ha det bra!
Kram Marie

Unknown sa...

Vad söta dom blev!!! Jag älskar sött!! hi-hi...Vad tar du för en strut? Kram Malin

Unknown sa...

Inte under 30kr!!! kan du ju inte ta...(ser inte hur stora de är..men ändå) =) Lycka till...kramar Malin

Emma Clara sa...

Fyndade oxå såna där ljusstakar...jag fick 4 st för 30 kronor,,,??? Tänkte ju oxå fixa till dem lite och sen kanske ge i julklapp till nån..

Sussie sa...

Jättefint pyssel, kreativitetsexplosion, härligt : ) Ha en fin dag.

Ann-Sofi sa...

Söta strutar(: änglarna och grisen är oxå jättesöta... Visst e det kul o pyssla(:

Mvh ann-sofi

Stämningsfullt sa...

Men åå så fina strutar du har gjort!!

"M" sa...

Jättefina strutar och det du sytt...en sån ljusstake har jag tänkt köpa men det har inte blivit av...vit färg på den så...kram

Ann-Catrin sa...

Gud vad fint..duktig du är. Kikat runt lite på din blogg..härlig. Kommer snart tillbaka, det lovar jag Hej så länge!

Tingeltangel sa...

Tack för din snälla kommentar till mig... Så fantastiskt mycket fint pyssel du har gjort. Änglarna är verkligen söta.

Stina sa...

Snälling där...:-)

junhe sa...

hej och tack för titten hos mig=) jag ser att du är en riktig pysselgumma=) ha en bra vecka/ junhe

Åsas Kammare sa...

Tack för namnförslaget, det var gulligt!

♥ Pia... sa...

Så fint..och gulligt:)..PIA

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Den ljustaken kommer ju att bli super, och vilka fina strutar. Nu måste jag börja pyssla lite till...
Går det bra att få länka till din fina blogg?
Kramis Karin

Anonym sa...

Åh, din julänglar är för söta. I loove them!