söndag 17 februari 2008

40 år igår!!!

Igår fyllde jag 40 år! Men jag känner mig som 27! Det var en trevlig dag med många fina blommor och persenter...jag bjöd på smörgåstårta och glass! Jag har länge önskat mig en ny symaskin...igår fick jag en massa slantar som kommer att räcka till en riktigt bra maskin....jag är såååå glad för det...oj vad jag ska sy hela dagarna!
Jag fick en glasklocka.
En jättefin målning som min äldsta dotter målat! Visst är hon duktig!!
Jag fick biljetter till Mamma Mia också...så nu är 20:e augusti bokad!

Pysslat har jag också gjort så klart.. :) Har nog inte gjort påskkort sen jag gick i lågstadiet..brukar inte skicka några heller men det kanske blir av i år. De här korten var så roliga att göra... har använt gammal tapet, silkespapper och en massa annat pynt. Klicka på bilden för att förstora ...så ser ni alla detaljerna. Har gjort några fler också som jag kommer att lägga ut i bloggbutiken nån dag.

Jag önskar er en trevlig söndag!

Kram!

21 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Vilka fina presenter!!! Grattis i efterskott!!! :-)

Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Ett stort grattis i efterskott!!! Vilka fina presenter, fin glasklocka och häftig målning av din dotter! Ha en fortsatt skön helg! Mari.

Philura sa...

Grattis i efterskott! Jättefina presenter du fick.

Ha det bra.

Cathrine

Anonym sa...

Vad roligt GRATTIS!!! Vad fint din dotter har målat och kortet du gjort är också så fint så.Gillar hjärtat i glasklockan,vill åxå ha en glasklocka.Kram Katta

Marie sa...

Grattis i efterskott!!! Vilka fina presenter du fick!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Anonym sa...

GRATTIS så här lite i efterskott!! Vilka underbara presenter du fått, målningen var verkligen härlig och glasklockor älskar jag:-) Vad bra också att du kan köpa dig en fin symaskin för födelsedagspengarna, sånt är alltid roligt att kunna lägga födelsedagsslantarna på något man verkligen behöver och vill ha!!

Vad kul för mig att hitta en ny härlig blogg, tack för ditt inlägg hos mig som gjorde att jag hittade hit:-)

Vilket fint påskkort du pysslat med, kanske jag också skulle försöka mig på att göra egna personliga påskkort i år. Det verkar roligt och tänk vad kul att skicka dem till de man tycker om!!

Visst är det spännande att rota bland alla saker på loppisar. Jag älskar att besöka sådana ställen och ännu roligare är det ju när man kan göra riktiga fynd. Är såå glad för min Glimmaskål och de vackra gamla handdukarna med fin brodyr!!

Kram

Carina sa...

Grattis i efterskott, vilka fina presenter du fick, jag önskar mig okså en glasklocka. 40 år är en härlig ålder.

Carina

Stämningsfullt sa...

Ett stort Grattis!
Så fina blommor och presenter du fick :) Vad roligt att du kan köpa dig en symanskin. Själv har jag svärmors gamla som hennes mamma hade, tror jag.... Men den fungerar iaf, haha!
Ha en trevlig kväll.
Kram!

me and alice sa...

Ett jättestort grattis i efterskott till dig!!
Visst är det härligt att fylla 40!!
Man känner sig bara yngre och yngre...
Vilken vacker tavla din dotter målat! Och glasklockan....helt underbar!
kram Susanne

Färjtorp sa...

Men oj vilka fina presenter du fick & GRATTIS i efterskott =)
Så gulligt påskkort, har inte heller gjort såna sen skolan men ska nog ta och göra några nu...
Massa fint hade du i din bloggbutik oxå, de små änglarna var ju för söta!!!
Kram Johanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ett jättegrattis i efterskott! Vilka fina presenter du har fått och så kul att du kan köpa dej en symaskin...det är inte så dumt att ha en sådan! Kommer ihåg när jag inte hade symaskin och när man bara skulle fålla en gardin, så fick man låna symaskin eller sy för hand...
Kram
Marie

Ewa sa...

Hej och tack för tipset. Finns så dåligt med loppisar här bara... =( Du har inte lust att mejla mig någon kopia?

Mvh
/Ewa

Ewa sa...

Grattis föresten, och vilka fina presenter! Jag har också ganska nyligen uppfyllt "mogen ålder"! Sägs ju att livet börjar vid 40. Härligt va? ;-)

/Ewa, igen

Hanna sa...

Jättegrattis i efterskott! Tack för att du tittade in hos mig. Bordet är ju ett gammalt symaskins-bord som jag bytt skiva på och målat. Jag hittade det i en second handbutik för 125:- , tycker jag var alldeles lagom.
Vilka fina presenter du fick. Kramar Hanna

Sallys hus sa...

GRATTIS!

Tänk att jag inte heller är äldre än 27....fniss...måste vara nåt magiskt med det året...man lixom stannar där.
Vilken massa fina paket du fått...
Gladast blev du förstås av tavlan....men symaskinen kommer tätt efter förstår jag!
Ha det bra Kram Katarina

Jes/Vita villa vila sa...

STORT grattis i efterskott! Vilka härliga presenter :)

Kram! Jes

Mamma C sa...

Grattis i efterskott. 27 känner man sig som hela livet efter 40 strecket. Duktig hon är din dotter på att måla, tavlan var helskön.

Ewa sa...

Hej Viktoria, och tack för ditt fina inlägg.
Ja, scanner eller kopiator. Scannade bilder blir ju givetvis bäst.
Ska kila över på sjukhuset nu och läma ett prov. Har åkt på uvi, igen, och måste ha penicillin. Usch. Jag är SÅ less! Tror det blivit kroniskt... :(

På återhörende! Ska kika igenom din blogg mer noga sen. Var mycke fint där. Samma dina hantverk du säljer. Jätteduktig är du!

Kram
/Ewa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

HIPP HIPP HURRA!!! Grattis på dig!!
Fina presenter du fått..o vilket underbrt påskkort!!!

tack för rar ord i bloggen!!

Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

Emma Clara sa...

ha den äran......och vilka fina presenter!!!!! Ja jag har inte många år till 40 jag heller.....

LOPPISLIV sa...

Grattis i efterskott...Fina presenter du fick...Visst är det härligt att bli vuxen *fniss* befriande på något vis....roligt med en tavla som dottern själv målat...blir lite speciellt minne av det...Kram Paula