söndag 16 mars 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Hanna med bloggen Lantligt inrett. Jag ska visa något som är bäst och något som är pest hemma hos mig. Det var inte svårt! Först visar jag det som är bäst.... det är ju vårt nya fräscha badrum!
Badrumsinredningen kommer från Ikea.
Lite pynt...
äntligen ett badkar! Badrummet är inte riktigt färdigt än....har inte hittat nån handdukshängare som jag vill ha...och så letar vi efter nån snygg belysning också.
Nu ska jag visa det som är pest...nämligen furutrappan! Jag stör mig på denna hemska trappa varje dag!!! Bläää! Jag ska måla den vit....men det är gruvsamt....så mycket jobb! Tänkte jag skulle måla den på min semester...för det kommer att ta tid antar jag!
Jaha...ska ju utmana 5 stycken också! Jag utmanar Vita Ranunkler...Vita Damen...Nostalgi och Romantik...Stämningsfullt och Min Vita Dröm.
Näe...nu ska jag snart åka och jobba!
Ha en fin söndag!
Kramisar!

15 kommentarer:

C De-sign sa...

Tack för din kommentar nne hos mig! Och jag säger som du...mysig blogg du har!!! Jag återkommer gärna och det ska bli spännande att se om du hittar på en lösning för "pest" trappan!!!
Ha en bra söndag
Kramar fr C

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh jag förstår att du gillar badrummet! Helt underbart!!
Trappan kommer att bli jättefin som vit. Jag målade taket i en av våra trappor (som bestod av trappsteg från en annan trappa). Det blev en otrolig skillnad. Så mycket ljusare! så det är helt klart besväret!
Tack för utmaningen. Jag tog den :)
Kram!

Marie sa...

Hej!
Badrummet är jättefint, förstår om det är en favorit! Trappan kommer bli så fin som vit, men det är verkligen mycket jobb!

Mitt bäst och pest inlägg kommer i veckan!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ha,ha, så jag har blivit utmanad!
Ja, jag ska försöka visa något här vid nästa tillfälle!
Trappan kommer säkert att bli jättefin!
kram
Marie

tindra lite mera sa...

Hej och tack för fina kommentarer,jo det kallas sekretär..den fyndade jag på en auktion för några somrar sen.
Härligt med ett helt nytt fint badrum,vårat är så litet så man nästan får klaustrofobi,hihi.
Kramar och ha en bra vecka,Katarina

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo
Vad kul jag antar utmaningen..

Vad ditt badrum blev fint, jag längtar också efter ett nytt badrum.
Ha det så bra
Kram Liselotte

Anna sa...

Så fint badrum, grattis till det. Förstår din frustration över trappen, har en likadan. Jag ska ta tag i målning av den framöver, men gruvar mig. Vi glesade ur spaljen lite och målade den vit så länge och det ljusnade upp hallen rejält. Se bild hos mig:
http://pelargoniuminredning.blogspot.com/2007_09_01_archive.html

Ha en fin vecka!

Anna

Ann-Sofi sa...

Verkligen fräsch badrum... den Ikeaserien är så gullig(:
Trappen den är inte så hemsk som i våran nya lägenhet den är jättekonstig du ska få se sen... tihi...
kan säga plastmatta i på hela trappen och bruna smidesräcken:-O
känns som att den får jag nog leva med):

På min gatan i stan sa...

Åh, vilket fint badrum!
Trappen blir nog fin vit! Jag är himla trött på furu, URK! ;-)

Kram!!!

Nettan sa...

Hittade hit fr. " Vita Ranunkel " !
Underbart badrum har du iallafall.
Har nyss oxå målat en liknande trapp & för mig tog det ca 6 dagar för & få den vit..
Och vilken skillnad det vart, slippa all furu..*yes*
Ska kolla mer hos dig & kommer gärna igen =0)
Kram Nettan

Useful Art sa...

O ett sånt där fint badrumsskåp från IKEA har vi också. Älskar det!!

My Lovely Things sa...

åh vilket fin badrum ni har..så fin inredning..du har pyntat så fint..

ja, det där med att måla om trappan...det tar tid det!!
Jag tänker så här,,blir sommaren regning så målar jag trappan..annnars så blir det efter sommaren..
ha det gott..
kram anna

MormorRuthsAnn sa...

Din pest....hjälpte jag min bror med att måla i julas. Deras trappa löper igenom hela husets tre våningar och har var likadan som eran...det var en del målande. Tips! Ta dit släktingar en gång som hjälper dig att slipa nästa gång tar du dit kompisar som hjälper dig att grunda. Locka med mat och dryck...det brukar funka. Vips så var hälften redan klart.
Har inte varit här hos dig förrut, men jag lovar jag kommer tillbaka....du har det jättefint.

Ha det gott!
Ann

ps: jättefint badrum!!

Anonym sa...

Vilket mysigt badrum.Fina små detaljer i,ett badkar står högt på min önskelista med.Förstår att det känns gruvsamt att måla trappan men det kommer att bli fint.Kram Katta

Broarne sa...

aaa...mycke jobb att måla trappor.
Annmarie