måndag 21 maj 2007

Järvzoo

Om ni har vägarna förbi Järvsö i sommar, kan jag rekommendera ett besök på Järvzoo.
En nästan 3 km lång trätrottoar leder dig till djuren i skogen.
Här kan du se vargar
björnmamma med sina ungar.
Vacker utsikt.
Har egentligen fler bilder att visa för här finns renar, älgar, fjällräv, rödräv, myskoxen och många fler djur. Tyvärr kan jag inte lägga ut mer än 5 bilder! (är det nån som vet varför?)
Det finns också en mysig rastplats mitt i skogen där man kan grilla korv eller köpa fika.
Att gå på Järvzoo är en skön och rofylld promenad.
Glöm ej att ta med kikaren.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser verkligen fint ut. Vet dock inte riktigt var Järvsö ligger (3:a i geografi....)

Anonym sa...

Såg mysigt ut - men vi har tänkt oss en resa till Kolmårdens djurpark i sommar så det får räcka med den. :)

Husbilsresan sa...

Härligt utflyktsmål...och så långt har jag inte dit heller.
Jag har en liten utmaning till dej inne på min blogg...gå in och se.
Ha det gott!Kram!

Poppins sa...

Björnungar är så gulliga. Vargar spännande. Men tyvärr, Järvsö ligger för långt bort för mig. Jag får hålla mig till Skånes djurpark.

n o r d i n g å r d e n sa...

Tack för titten utav dina fina zoobilder!!! Det är så kul med små "reserepotage" också, det är fina tips för de som kommer att ha vägarna förbi... Läcker bro där..

Kul att du får lite inspiration från min hörna, ser fram emot att se din sen,. det blir nog jättefint!! Mari.

På min gatan i stan sa...

Tack!!! :-)

Ser ut att vara härligt det där stället! Dit skulle man åka...

Ha det så bra!

Kram Martina.

Stina sa...

Vad mysigt!
Kram Stina

Anonym sa...

Vargen hade jag gärna velat träffa....älskar vargar!

Skogsmusen sa...

Det skulle vara värt ett besök det ser verkligen mysigt ut. Det är länge sedan man var till en Djurpark...det måste ha varit när flickorna var små, och det är många år sedan...Jag älskar djur och natur.
Ps. du har en fin och intressant sida, jag återkommer gärna till den igen Ds.

Anna sa...

Var på Järvsö zoo förra året och blev riktigt imponerad. En härlig promenad och fina vyer. Djuren ser också ut att ha det riktigt bra. Det var härligt att se björnungarna.

Ha en bra dag!