fredag 11 maj 2007

Kattbrickor

Tänkte jag skulle visa mina kattbrickor. Det här trycket gjorde jag för flera år sen. Skulle vilja lära mig flerfärgstryck, här har jag först tryckt katten på textil och sen målat bakgrunden. Skulle gå snabbare om man trycker bakgrunden också. Jag får väl leta mig en kurs där de lär ut flerfärgstryck. Sedan skickar jag tygbitarna som jag har tryckt, till en brickfabrik. Där lamineras tygbitarna in i björkfanér. Man kan också skicka in barnens teckningar och få dom gjorda till brickor.
De här brickorna är små och perfekta att använda som smörgås och kaffebricka framför tv:n eller som kakfat osv. Skulle vilja göra några nya mönster men måste vänta tills mitt pysselrum blir klart. Till hösten kanske jag kan visa några nya fina tryck.
Bilderna blev inte så bra men den översta brickan är blå, den nedre är grön.
Trevlig helg önskar jag er alla! Kram.

18 kommentarer:

Poppins sa...

Så mysiga! Vilken kul idé med att laminera in bilder i brickor.

Anonym sa...

Häftigt....jag är imponerad!Verkligen läckert!

Stina sa...

Helmysiga! Kram Stina

Anna Stilla sa...

Vilken fin blogg du har! För några veckor sedan fick jag länken till Formpress och har beställt en fotobricka. Den är tänkt som studentpresent så jag hoppas att den blir lika snygg som din.

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men va häftigt, det är ditt tryck!!?? Den var ju jättefin och vet du, jag tänkte så sent som igår, "att ingen gör ett inlägg om dessa små brickor som är så bra att ha framför tv;n med mackor på... jag har nämligen ett gäng själv men inte så fina som du!!
Jag länkar dig med, du har en jättefin blogg!! Å be syrran ta dig med till vallby!! Ha en bra helg!! Mari.

hummmlan sa...

Dom är ju verkligen jättefina!
Vilken bra idé!

Husbilsresan sa...

Vilka fina brickor,vad duktig du är...lät roligt med brickfabriken..kanske man skulle prova=)
Du får ha en trevlig helg.Kram!

Lotta sa...

Jättefina! Jag älskar katter!

Ha en underbar helg!
Kram Lotta

Anonym sa...

Jag håller med att det är bra med brickor. Dina var fina. Trevlig helg!

Lotten sa...

Vilken rolig idé! Jättemysig katt! ;-) Vad är det för brickfabrik och vad kostar det ungefär? Nyfiken!

Nina sa...

så fina brickor du har gjort....kram

Lin & Lavendel sa...

lotten, brickfabriken heter Formpress, klicka på länken.
Det var ganska längesen jag gjorde de här brickorna så jag minns inte vad det kostade. Det kanske finns priser på deras hemsida.

Anonym sa...

Kul o spännande ide´. småbrickor behöver man många när det blir sommar

Anonym sa...

Jättefina brickor måste jag säga :)

Anonym sa...

Vilka roliga, detta måste jag kolla närmare på!
Tack för tipset.

Anonym sa...

Vilka härliga brickor! Man blir glad!

Anonym sa...

Helt enkelt SKITSNYGGA:::::: Jag älskar dessutom blått. Kul att det faktiskt går att beställa brickor. Hade jag ingen aning om.

Trolltygsängeln sa...

Jättesöt kissemisse... mjau