torsdag 10 maj 2007

Borta bra men hemma bäst!

Borta bra men hemma bäst! Oj, vad dagarna i Stockholm gick fort! Hann inte med hälften av det vi ville göra. Vi hann iallafall med ett besök på Hallwylska museet och fika på cook book café, på Birger jarls gatan. Jösses flickor, hette teatern som vi var på. Bra , men lång, 4 timmar. På vägen hem så svängde vi in på Överjärva gård, tyvärr så var det mesta stängt där, får åka dit en annan gång. Den här katten, som är fylld med lavendel, köpte jag på Noa Noa.
Visar några bilder från förra året, den 7 maj. Här är mina flickor 1,5 år. Den här dagen var det mycket varmare än vad det är idag.Mina små hjälpredor!

16 kommentarer:

Birgittas minnen sa...

Vilken tur du har som har sådana sötnosar till hjälp i trädgården, då kommer allt att gå bra med dina planteringar är jag övertygad om.
Hallwylska har jag velat besöka i många år nu, vet inte varför det inte blir av. Ha en bra dag!

Anonym sa...

Så söta tuttisar! Kul att ni hade det bra. Men som du säger så brukar det vara ganska skönt att komma hem.

Stina sa...

Men vad söta de är. Ser ut som två dockor. Kram Stina

Anonym sa...

Men gu vilka söta tjejer! Det är nåt speciellt med tvillingar!
Hallwylska var jag på för nåt år sen oxå, häftigt var det!...härligt med fika och teater!
Ha en bra dag!

Maria sa...

Vilka underbara flickor !! Min broder har också tvillingar (två pojkar som snart är tre månader gamla) + att min man har en tvillingbroder. . .Kul med tvillingar!!

Anonym sa...

Vilken fin lavendelpåse! Har tänkt sy några i evigheter nu - men det går nog snabbare om jag köper nåt liknande som den. *S*

Anonym sa...

Är själv i Sthlm nu och längtar hem så jag får se hur trädgården mår...

Anonym sa...

Vilka jätte söta hjälpredor du har där hemma !

Lämnar efter ett spår efter mig efter att jag har varit här och läst lite.

Kram Kram

Lotta sa...

Vilka söta små döttrar! Kan tänka mig att de är ännu sötare nu, 1 år senare!

Tack för titten inne hos mig!
Kram Lotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka gulliga hjälpredor och sån fin levenderkatt!!! Mari.

Ankan sa...

Hej! Kul att du tittade in!jag håller med dig-borta bra men hemma bäst. Söta små trädgårdsmästare du har :)

Husbilsresan sa...

Vilka goa tjejer du har...vilken skatt!Jag förstår om du längtar hen till dom=)
Lavendelkatten var verkligen jättefin.
Tack också för att du tittade in hos mej och mina grodor!
HA det bra...hälsa tjejerna!
Kram!

Tingeltangel sa...

Åh, vilka små charmtroll. Och härligt att de är så hjälpsamma. Synd att de växer ifrån det så fort bara.... Låter som om ni hade ett fint Stockholmsbesök.

hulukvarn sa...

Nä vad söta de är!! vilken fin katt!

Anonym sa...

Vilka små godingar!

Livet på kyrkstigen sa...

Gud vilka söta små flickor, är nog jämngamla med min dotter skulle jag tro:)