onsdag 2 maj 2007

Poolen

Nu längtar jag efter sommar, sol och bad!
Vi har en stor härlig pool på vår gård! När vi köpte vårt hus för snart 2 år sedan, så var poolen trasig, väldigt smutsig och det fanns inget staket runt om. Jag var ju livrädd att tvillingarna skulle trilla i, så min man fick sätta upp ett staket snabbast möjligt! Min man och några killar skurade och lagade poolen i flera slitsamma dagar, innan Brandkåren äntligen kunde komma och fylla den med vatten! Vilken lycka för alla barnen! Vattnet var ju iskallt i flera veckor.
Sen blev hela familjen sjuk, i flera veckor! Världens förkylning som aldrig ville ge sig! Ingen kunde bada eller orkade bada!
Jag tror jag badade 3 gånger.
I sommar hoppas jag att vi får bada lite mer!
Egentligen så gillar jag hellre att bada vid nån mysig sjö och känna sanden mellan tårna.
Det är ju ganska mycket jobb med en pool också. Men vi behåller nog poolen ett tag till för barnens skull.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Kan tänka mig att det är en hel del jobb att sköta en sådan pool..men det är klart att det måste vara skönt att ha tillgång till en pool en stekhet sommardag när ingen har tid eller ork att ge sig iväg till havet/sjön!

Josefine sa...

Det såg inte dumt ut det där :) Önskar att jag också hade en pool att svalka mig i på sommaren. Ha en bra dag!! :) Kram!

Camillas Drömmar sa...

Va härligt att ha en pool! Men kan tänka mig att det är mkt jobb...
Ha en bra dag! Camilla

Lotta sa...

Underbart med egen pool! Vi hade en för några år sedan, två säsonger höll den! Vi bestämde oss för att inte skaffa någon ny, för det är ju som du säger, väldigt mycket jobb.

Hoppas du får bada riktigt mycket i sommar! Det ska ju bli en rekordvarm sommar spås det!

kram Lotta

Anonym sa...

Vad härligt med en egen pool - det är en av mina "husbyggardrömmar" att få ha en sådan någon gång.

Anonym sa...

Ang din fråga om bilden....logga in och välj Layout och sedan ser du den avlånga rutan där det står Header, näst längst upp...välj redigera och så får du upp all info du behöver. De har gjort det lättare nu än vad det var innan!
Lycka till!

Husbilsresan sa...

Mysigt det här såg ut då...sån skulle jag ha på landet =)
Nja....det skulle nog inte passa så bra, men det måste vara skönt för er som har små barn....dom kan ju bada hur mycket som helst.
Hoppas det blir en varm och go sommar så ni får bada mycket!
Kram!

Stina sa...

Jag tror att jag kommer och hälsar på!
Kram Stina

Spets och snor sa...

Vilken dröm! Ni får mer användning för den i sommar...

Birgittas minnen sa...

Vilka fina textiltryck du gör. Ha det så härligt i poolen.

Tingeltangel sa...

Det kommer säkert att bli en varm sommar i år så då får ni chansen till många sköna bad. Låter underbart med egen pool.