fredag 4 maj 2007

Penséer

Vi hittade en gammal rostig vattenho, när vi städade ut grejor som förra husägaren hade sparat på. Den blir fin att plantera blommor i tänkte jag, blåa blommor skulle bli fint. Jag köpte söta blåa penséer och planterade dem.
Visst blev det väl ganska fint, men jag blev inte nöjd. Tycker inte blommorna syns så bra mot det rostiga. Jag velade hit och dit i några dagar, sen bestämde jag mig för att köpa en annan färg på penséerna.
Det blev vitt! Visst blev det mycket finare? Nu syns ju blommorna. Nu blev jag äntligen nöjd.
De blå blommorna fick jag plantera ut på olika ställen i trädgården. På husväggen.
I en blomlåda på lekstugan, och i några krukor. Det blev ju bra till slut!

19 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Jätte,jättefint var det!!!
Penséer är ju underbara...
Kram Martina!!!

Stina sa...

Det blev verkligen fint. Kram Stina

Poppins sa...

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Men jag tyckte det var fint med blåa blommor också. Den rostiga hon var ett fynd i alla fall. Så bra att den förre ägaren inte rensade ut den. Kram

Mrs M sa...

Vilka fina planteringar, den rostiga hon blev underbar!

Anonym sa...

Det blev ju superbra med vita penseer i den rostiga hon!..kul att hitta nåt sånt att plantera i! De blåa blev ju fina på sitt ställe! Trevlig helg! :)

Birgittas minnen sa...

Ja, det blev ju bättre, ibland kan en mindre förändring vara avgörande, bra att du kom på det. Penséer är charmiga tycker jag och fina. Snyggt med blomsterlådan.

Anonym sa...

Jättefint! När jag kommer hem ska den inhandlas en bunt penséer!

Stina sa...

Kram till dig. / Stina

Stina sa...

Klart att du får länka.Puss

Nina sa...

det blir jättefint när dem har boat in sig ordentligt ....såg en hink på tomten - ska gräva upp den och plantera något i den....hm nu fick jag lite inpiration -tack så mycket och kramar i mängder

Anonym sa...

Jag håller med dig om att det blev mycket bättre med vita blommor till det rostiga. De blå blommorna gjorde sig ju väldigt bra mot de vita krukorna och röda väggarna. :)

Husbilsresan sa...

Vilken tur att han lämnade den rostiga hon....det blev ju perfekt med dom vita penseérna. Och dom blå fick ju sina platser ändå.Härligt med vår....eller hur!
Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Å va läckert det var med den rostiga vattenhon!! Och jag håller nog med, de vita penseérna gjorde sig snäppet bättre än de blå, i just den i alla fall, såå gullig blomlåda till lekstugan! Ha en fortsatt bra helg önskar Mari.

Lime sa...

Heeej! Roligt att titta in hos dej! Den rostiga vattenhon är ju jättesnygg - lika snyggt med blå som med vita blommor tycker jag.
Gillar din blogg - återkommer!

Anonym sa...

Jättefint med blommorna i den gamla hon!
Kul att greja med blommor nu, har själv planterat några blommor idag.

Anonym sa...

Ja, detblev fint med vita penséer. Känns vårigt.

Shyme sa...

Det blev fint med de vita penséerna, kul med lite "udda" blomkärl sådant som inte alla har och rostigt kan faktiskt vara fint .-D

Anonym sa...

Hej mami! :) i sommar vill jag åka på loppis i sala!! pusssss

Anonym sa...

Kanonfint....