tisdag 22 januari 2008

Goda semlor!

Det här är min tredje semla som jag äter i år...jag läste i en tidning att svenskarna i genomsnitt äter ca 3 - 4 semlor per säsong. Oj...hehe...jag äter 10 - 12 semlor per säsong!! Det är inte klokt...men jag älskar semlor...och min man är lika galen i dom som jag! Vi brukar göra en liten prick i almanackan varje gång vi har ätit en semla...för att kunna hålla reda på hur många vi har ätit! Knasigt...hihi!
Långt före jul så börjar jag längta efter semlor!
Helst ska semlan ätas på djup tallrik med varm mjölk...då är den godast!
Finns det fler som är lika galen i semlor som jag? Hur äter ni era semlor?
Nu ska jag mumsa i mig semlan!
Kramar till alla!

16 kommentarer:

Unknown sa...

Det var då för väl att min lille kille är sötare än grisen ha-ha...!! Tycker oxå om semlor mmmmm! Mandelmassan är bäst! kramar Malin

Anonym sa...

Oj... jag är glad om jag lyckas få i mig en halv semla på ett år *s*

Nina sa...

vad kul att du tittade in hos mig för då hittade jag hit!!!
och jag är som en vandrande semla själv så jag vågar inte äta så himla många...men 2 stycken har jag ätit samt en chokladvariant men den var torr som fnöske så känslan att njuta försvann...

tjoho vi syns!

Sussie sa...

Härligt med en semmelgalning :) Jag älskar wienersemlor, ha en go kväll, kram.

n o r d i n g å r d e n sa...

DEN semlan såg verkligen god ut!!! Mari.

Små Hjärteting sa...

Den semlan såg himla god ut!..och jag som inte ens gillar semlor.
Kram Jenny

Unknown sa...

Åt mini semlor på mässan i helgen !! Helt underbara...mest mandelmassa och *sprutgrädde* på!! nam...nam...kramis

Elisabet sa...

En till bloggare från hälsingland , kul och så har du en bloggbutik, jag måste in o kolla
Tilde

MiaMaria sa...

Hejsan!
Trevligt med nytt besök.

Visst är det gott med semlor....
Och jag blandar ihop grädden med manelmassan och sen smaskar jag i mig den...mums....

Fina saker du har i din shop.

Ha´en bra dag!
Miamaria

Allis sa...

Oj vilken GOD semla!!!!
Här får man bara titta på bilderna, har börjat med GI metoden...
Kram E

Husbilsresan sa...

Mums! Vad den ser god ut...jag älskar också semlor, men har bara hunnit med en ännu =)
Jag äter dom som dom är, gärna till kaffe eller ett glas mjölk. Jag börjar med locket och sedan äter jag resten.Åååå nu blev jag verkligen sugen *slurp...dregel...*
Kram/Gunn
Ps.förresten är jag halv-hälsing...min mamma kom ifrån Älvkarhed Ds:

LOPPISLIV sa...

Oj vilken fin semla...fick en på jobbet idag men den var inte alls lika fin som din...men god var den..tack för inlägget på min blogg..Ha en trevlig kväll..Kram Paula

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj, har du ätit så många redan! Jag har inte ätit en endaste än så länge...Men nu blev jag ju väldigt sugen...
Kram
Marie

Marie sa...

Jag har ätit en semla i år, den var supersmaskig! Blir förmodligen några till!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

RANA sa...

Mer semlor åt folket, säger jag bara!!!! Ser SÅ gott ut!!

Fin blogg, det här, tycker Rana.

an angel at my table sa...

Det där så himmlans gott ut! Har inte ätit någon ännu i år. Min kille gillar dom inte och man äter inte gärna ensam!