söndag 6 maj 2007

Plantering

Idag har det varit fint väder här. Vi passade på att göra i ordning rabatten som vi började på i höstas. Min snälla svärmor kom med en massa fina perenner som vi planterade. Kommer tyvärr inte ihåg vad alla blommorna hette, gul och blå lilja minns jag iallafall. Resten får jag be svärmor skriva upp. Hoppas jag någon gång blir duktig på blommor och trädgård! Försöker iallafall.


Hittade en fin Natt och Dag i min trädgård. Söt va?

Tidigt i morgon bitti åker jag och min man till Stockholm. Vi ska gå på teater, äta god mat och bara mysa. Det kommer att bli jobbigt att vara ifrån tvillingarna, Men känner att vi behöver komma ifrån vardagen ett tag. Det bästa med att åka bort, är att få längta hem! Sen när man kommer hem så är det så härligt att vara hemma!

Kram till er alla, vi "ses" på onsdagkväll.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det så skönt i Stockholm!

Anonym sa...

Nu har jag länkat till dig på min blogg!

Poppins sa...

Hoppas ni får det riktigt mysigt i Stockholm. Det är som du säger det där med att längta hem. Samtidigt som en liten semester ger intryck som man kan leva på länge.
Kram

Stina sa...

Fusikigt att åka till Stockholm. Puss Stina

AC sa...

Hoppas att ni har det mysigt!!

Anonym sa...

Och inte är det väl dumt att iaf försöka. :) Det blir säkert jättefint i trädgården även om du inte vet vad allt heter.

Elzie sa...

Åh, vad härligt det låter att åka iväg så och bara få vara. Man behöver det ibland. Speciellt om man har små barn. Hoppas er Stockholmsresa blev riktigt lyckad.
Kram Elzie

n o r d i n g å r d e n sa...

Hoppas ni har/ har haft det härligt i Sthlm! Och att alla dina fina perrener tar sig i den nya rabatten! Mari.

Inre Harmoni sa...

Jättefina bilder.
Mvh Jessica

Anonym sa...

Blommorna bryr sig inte om att du inte vet vad de heter...bara du älskar dem :)
Skönt för er att komma ifrån vardagen lite...kan behövas när man är tvillingförälder, jag vet. Mina är visserligen 20 år på söndag men jag minns hur intensivt det var!
Hoppas du hade det bra i stora staden!
Kram

Stina sa...

Kram till dig! / Stina

Anonym sa...

Va duktiga ni är! Jag skulle verkligen behöva göra en ny rabatt och gräva om de jag har och snygga till dom!